Gezegden Wijsheden Spreuken Esoterie Geloof door Ernest Keijzers

Boekbespreking

Betty J. Eadie : De kracht van pure liefde.

Een opvolger op Geleid door het licht.

De kracht van pure liefde..

Het verhaal van de korte dood of bijna dood ervaring van Betty J. Eadie is een mooi voorbeeld van een BDE en beschreven in haar boek Geleid door het licht. Dit boek, dat na "het ontwakende hart" haar derde boek, bevat veel reacties van lezers van haar eerste boek. Betty geeft hierbij haar visie op de door de lezers gestelde vragen over o. a. Abortus, positieve en negatieve energie, bijna dood ervaringen, zelfmoord en de angst voor de dood. Altijd mooi om te lezen zijn de reacties van lezers die ook een BDE hebben meegemaakt en Betty willen laten delen in het gevoel dat ze ervaren hebben: Een vrouw schrijft

Citaten:

Citaat 1:

Het licht was het mooiste dat ik ooit in mijn leven had gezien. Het was helderder dan het licht van de zin. Het licht was heel mooi en vredig. Ik voelde me vrij en warm. Ik had het gevoel dat een zak met stenen van mijn lichaam was genomen. Ik had het gevoel dat ik zweefde en had geen enkele zorg. Ik voelde me vredig en vrij in de geest en niets zou me ooit nog ongelukkig kunnen maken. Ik had het gevoel dat ik nooit gekwetst zou worden of ongewenst zou zijn.

Citaat 2:

Een neergeschoten politie man beschrijft het opdeze manier:

Ik voelde zo'n enorme vrede dat ik het nooit meer wil vergeten. Het was als de grootste dag die je ooit beleefd hebt, het meest opwindende ogenblik, het grootste moment in je leven. Vermenig dat gevoel met het grootste getal dat je je maar kunt voorstellen - zelfs met oneindig - en denk je dan in dat je dat gevoel voor eeuwig hebt. Wauw, wat een gevoel!

Dit zijn de wat kortere citaten, als je wilt zijn er veel uitgebreidere reacties in dit boek te lezen.

Betty haar eerste boek, geleid door het licht, heeft mij persoonlijk geraakt. Daarna ben ik meer over de onderwerpen zoals besproken in haar eerste boek gaan lezen. Enige jaren later ben ik dit boek tegen gekomen en heb het alleen al gekocht omdat het eerste boek nog steeds in mijn geheugen stond gegrift. Dit boek heeft me niet meer op de zelfde manier kunnen raken. Ik heb dan ook het idee dat ik me door ontwikkeld heb, waarbij Betty mogelijk wat langzamer gegaan is. Er worden vele onderwerpen behandeld, Betty geeft hierop vaak haar persoonlijke mening. Net zoals ik hier mijn mening geef. Als je na het lezen van haar boek met vragen blijft zitten, worden ze misschien beantwoord in dit boek. Lees in ieder geval geleid door het licht! Dit boek gelijk erna? maar niet meer na het lezen van Neal Donald Walsch.

Waardering***

SBN 90 443 0082 2, D/2000/8899/47, NUGI 626

Datum: Tweede druk april 2001.